در نحوه رساندن پیام های تبلیغاتی با مخاطبان دو روش وجود دارد انتقال پیام یا به صورت مستقیم است و یا غیرمستقیم. در تبلیغات مستقیم، همانطور که از نامش پیداست، محصول یا سرویس را بسیار واضح و شفاف معرفی می کنند و هدف پشت این نوع تبلیغات این است که مخاطب را مستقیم به سمت خرید یا استفاده از آن سوق دهند.
هرگاه تبلیغی بیشتر به دنبال برانگیختن احساسات و عواطف مخاطب باشد، از تبلیغات غیر مستقیم استفاده کرده است. در تبلیغات غیر مستقیم به جای معرفی مستقیم محصول و سرویس، توجه به نیازها، احساسات و حتی سبک زندگی مخاطب در الویت قرار دارد و باید حاوی این پیام باشد که محصول و سرویس شما دقیقا همان چیزی است که باید برای بهبود زندگی خود از آنها استفاده کرد.
شیوه کار در تبلیغات مستقیم به این صورت است، کاملا شفاف به مخاطب اعلام کنید که قصد فروش یک محصول یا ارائه برخی خدمات به او را دارید. در نظر داشته باشید اگر پیام خود را به شیوه جذاب با بوق و کرنا به مخاطب اعلام کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. از مخاطبان خود دعوت کنید که محصول شما را بخرند، وارد سایتتان شوند، با شماره های شما تماس بگیرند و ... مهمترین نکته تبلیغات مستقیم این است که مخاطبان از تبلیغی بودن پیام شما آگاه هستند و پذیرش ذهنی آن را دارند و غافلگیر نمی شوند. برای تبلیغات مستقیم می توان به تبلیغات تلویزیونی یا بنرهای آنلاین که به طور شفاف یک محصول را معرفی می کنند، اشاره کرد.
در روش تبلیغات غیرمستقیم اشاره ای به تبلیغاتی بودن پیام نمی کنیم. سناریو تبلیغات غیر مستقیم باید به گونه ای باشد که مخاطب قبل از رسیدن به انتها، متوجه تبلیغاتی بودن محتوا نشود و درواقع تمام سعی تبلیغ دهنده این است که عواطف و احساسات مخاطبان را برانگیخته کنند. این نوع تبلیغات در احساس خودآگاه تأثیر ندارد اما ممکن است بر احساس ناخودآگاه تأثیر بگذارد. این روش به دلیل غافل گیر شدن مخاطب، جذابیت بیشتری به همراه دارد.
برای تبلیغات غیر مستقیم هم می توان به تبلیغات تلویزیونی یا بنرهای آنلاین که به طور غیر مستقیم یک محصول را معرفی می کنند، اشاره کرد.
برای تبلیغات مستقیم و حتی غیر مستقیم کسب و کار خود می توانید به سرویس تبلیغات آنلاین آن کلیک اعتماد کنید و همچنین با مقایسه انواع تبلیغات ویدیویی، نکات لازم برای ساخت ویدیو تبلیغاتی خود را به دست آورید.
روش های مختلفی برای تبلیغات غیر مستقیم وجود دارد از فیلم و سریال ها گرفته تا وبلاگ ها و بنرهای غیر مستقیم اما یکی از بهترین روش های تولید تبلیغات غیر مستقیم، رپورتاژ آگهی می باشد. رپورتاژها به روش غیرمستقیم به شما کمک می کند تا محصول و سرویس جدیدتان را معرفی کنید یا گزارش خبری را به مخاطبانتان انتقال دهید. اگر علاوه بر تبلیغات در سایت های پربازدید به فکر شیوه ای نو و خلاقانه برای جذب مخاطب و برندسازی کسب و کار خود هستید، حتما از رپورتاژ در سایت های پربازدید بهره ببرید.
در دنیای امروز برای رسیدن به هدف خود در کسب و کار مانند برندسازی و جذب مخاطبان بیشتر و... تبلیغات هدفمند تاثیر بسزایی دارد شما در تبلیغات باید هم از روش مستقیم هم روش غیر مستقیم استفاده کنید. شیوه هایی مانند داستان گویی، همکاری با اینفلوئنسرها و تهیه محتوای ارزشمند برای تاثیرگذاری بیشتر کمک گر شماست.